torsdag 4. august 2011

Favorittbok fra A-Å: #S



Boktema hos Anette er en ukentlig utfordring hvor vi deler vår favorittbøker alfabetisk, en bokstav hver uke. Denne uke har turen kommet til bokstaven S. Du finner flere boktips på Anettes blogg.

Dagens favoritt var enkel, og er en god gammel klassiker, nemlig Jane Austens Stolthet og fordom. Jeg ble først kjent med historien gjennom BBCs miniserie, og etter første episode innså jeg at jeg hadde boken stående i bokhyllen! Så da heiv jeg meg over den, og dette er en bok som har alle de viktigste ingrediensene i en romantisk roman, etter min mening. Spenningen mellom to personer som egentlig ikke liker hverandre ved første øyekast, men som dras mot hverandre enten de vil eller ikke, de er ikke perfekte, men faller for hverandre på tross av det. Det skal lite til for at ikke hjertet smelter hvis man er en romantikker, noe jeg er... Lizzie er definitivt en av mine favorittkarakterer. Hun har sterke meninger og et herlig vesen, så fri fra alt koketteri og fjas. Hun sliter litt med å innrømme at hun tar feil, men det ordner seg tilslutt...

Hvis du vil nyte et par minutter med Colin Firth så værsågod!

4 kommentarer:

  1. Et fantastisk godt valg!

    Jeg har akkurat lest; Min mangel på stolthet og fordom i jakten på mr Darcy. Det er en fin bok for alle som liker Stolthet og fordom :-)

    SvarSlett
  2. Denne har jeg ikke lest men jeg har sett den <3 Min Austen favoritt pr. nå er Persuasion. Elsker Captain Wentworth *rødme*

    SvarSlett
  3. Ha! Captain Wentworth er da ingenting i forhold til Mr. Darcy! *dån* (hi hi)

    SvarSlett
  4. Bra valg! Eg også likte boka veldig godt! :-)

    SvarSlett

Populære innlegg