søndag 21. august 2011

En smakebit på en søndag: "Under the Greenwood Tree" av Thomas Hardy

Det er søndag, og jeg skal nå dele første avsnitt i boken jeg leser for øyeblikket. For flere smakebiter, ta en tur innom Ladybugs blogg. Der kan det hende du også finner et aldri så lite boktips, og du kan gjerne være med selv, selv om du ikke har en bokblogg.
To dwellers in a wood almost every species of tree has its voice as well as feature. At the passing of the breeze the fir-trees sob and moan no less distinctly than they rock; the holly whistles as it battles with itself; the ash hisses amid its quiverings: the beech rustles while its flat boughs rise and fall. And winter, which modifies the note of such trees as shed their leaves, does not destroy its individuality.
Jeg syntes rett og slett det var så utrolig godt skrevet! Dette er en gammel klassiker fra 1872, og jeg gleder meg til å lese videre.

4 kommentarer:

  1. Jeg likte smakebiten veldig godt! Fantastisk beskrivelse av trærne.

    SvarSlett
  2. Veldig fin smakebit, likte den:) Har aldri lest boka, men har veldig lyst. har sett filmen, den er veldig fin:)

    SvarSlett
  3. Poetisk smakebit. Ser fram til anmeldelsen. :)

    SvarSlett
  4. Flott smakebit! Det er herlig med klassikere.

    SvarSlett

Populære innlegg