onsdag 14. september 2011

Bok på film: Ikke lenger premiere på Bel Ami denne helgen?

Guy de Maupassant ga ut romanen Bel Ami i 1885. Her møter du Georges Duroy, også kalt Bel Ami av sine kvinnelige beundrere. Det er kun to ting som teller i hans liv; penger og ham selv. Med sin sjarm og forførelseskunst manipulerer han Paris' rike, vakre og innflytelsesrike kvinner på sin vei fra et liv som fattig soldat og inn i de rikes sfære. Boken er på vei til meg i dette øyeblikk, en bok som lenge har stått på ønskelisten min. Mange sier den skal være bra, så da håper jeg det stemmer!
Robert Pattinson i
rollen som Georges

Da jeg begynte på dette innegget, skulle denne filmen kommet på kino nå denne helgen, men nå er det noe forvirrende om når denne filmen kommer på kino eller om den kommer i det hele tatt. For et par uker sien fant jeg ut at den hadde premieredato på kino i Oslo nå til fredag, men nå er den borte. På filmweb kan man lese at den ikke kommer på kino (og det er ikke lenge siden de også annonserte med premieredato 16/9). Så hva skjer? Noen svar finnes muligens i denne diskusjonen på IMDB?

Jeg er temmelig sikker på at endel ville dratt å sett filmen når eventuelt kommer. Det er mange kjente navn å finne på rollelisten: Robert Pattinson, Uma Thurman, Kristin Scott Thomas og Christina Ricci. Spesielt førstnevnte skuespiller kan nok trekke sin egen fanskare. Dette er dog en litt mer voksen film, hvor Pattinson boltrer seg i den ene sengen etter den andre, så for de yngste jentene som gjerne vil se nok en film med Pattinson kan det kanskje være lurt å vente?

En liten smakebit mens man venter kan jeg i det minste by på...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg