søndag 20. januar 2013

En smakebit på en søndag: Fuck off I Love You av Anders Mæhle

Jeg holder egentlig fortsatt på med Kafka på stranden, men jeg skulle på biblioteket i dag og hadde derfor planer om å lese ferdig en av ungdomsbøkene jeg hadde lånt der. Det rakk jeg ikke, så det ble kun lydbøker jeg fikk levert (har fortsatt litt tid på meg før jeg må levere den heldigvis). Samtidig som jeg var på biblioteket, var det et foredrag med Liv Gade der. Siden hun ikke hadde så veldig nytt å komme med siden jeg hørte på henne for et par måneder siden, valgte jeg å ikke bli. Det var i tillegg så utrolig fullt der. Det er bra for biblioteket at det var så stort oppmøte, sist jeg var der på en tilstelning, var vi kun fem stykker. Med meg hjem ble lydboken Ondskapens hjerte av Chelsea Cain. Jeg skal forsøke å bli litt bedre på krim, og med en god del kjøring på meg fremover er lydbok et fint tidsfordriv.


Fuck off I love You er en gutteroman vil jeg påstå. Vi møter 16 år gamle Vemund som har havnet i feil miljø og helt tydelig gjort noe han ikke burde. Han har fått beskjed av sin psykolog om å fortelle sin historie, og det er altså det denne boken gjør. Boken er på nynorsk, noe som så absolutt ikke er en hindring og hjelper meg med å fylle nynorsk-utfordringen min for i år.


   Men eg var ikkje medviten om det der og da. Eg var naiv og trudde det beste om folk. Det er ikkje det at eg er så vanvitig klok no. Men eg har lært eitt og anna.
   Ikkje minst at folk kan ha andre hensikter enn dei gir til kjenne.

s. 40


For flere smakebiter og regler, ta en tur innom Maris blogg Flukten fra virkeligheten.

6 kommentarer:

  1. Jeg leste på ungdomsboka.blogspot at "boken begynner rett på handling og slipper deg ikke før siste side er lest". Høres veldig spennende ut! Og at den er på nynorsk er jo bare et pluss :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kan nok stemme bra den beskrivelsen der :)

      Slett
  2. Takk for smakebiten! Jeg har ikke fått med meg noe av denne forfatteren ennå... Det går ellers mye i nynorsk for meg nå; alt vi leverer i norsk dette semesteret skal skrives på nynorsk, så jeg trener og trener(ikke her da), på facebook og over alt. ;-)

    SvarSlett
  3. En helt ukjent bok for dette, men skriver den opp på listen min for denne kunne jeg tenkt meg å lest! Ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Oi den hørtes jo bra ut, noterer i hjernebarken!:) Har faktisk også vurdert å låne Ondskapens hjerte av Chelsea Cain på lydbok jeg også. Hører for lite på det, også er det jo genialt til og fra jobb:)Krim er jo så spennende og det er favoritt sjangeren på lydbok. Poirot anbefales!ha en herlig mandag!:)

    SvarSlett
  5. Takk for interessant smakebit : )

    Ser for meg at denne boken kan være fin å supplere nynorsksamlingen med i biblioteket der jeg jobber : )

    SvarSlett

Populære innlegg