tirsdag 21. juni 2011

Uke 25 - leseplaner

Det har nå vært en periode hvor jeg har måttet fokuserer på litt annet enn bøker. Jeg har vært med på å arrangere et hundestevne i helgen, og store deler av forrige uke gikk med på planleging og kaos. Forsøkte å starte på en ny bok, men hodet mitt var alle andre steder, og det ble med ett kapittel som jeg sterkt vurderer å lese på nytt. Ellers tok jeg en tur innom den lokale bruktbutikken, noe som endte opp med en hel masse bøker til kun 280 kroner, samt at jeg var en tur og fikk meg en signert utgave av Elin Rises Luremus. Det er også en anmeldelse som bare har blitt halvskrevet... Det kommer, det kommer!


Bøker jeg leste forrige uke:Reisen hjem av Lori Lansens
Lokket av mørket av Rhyannon Byrd (ble fullført i dag)

Bøker jeg leser nå:
A Visit from the Goon Squad av Jennifer Egan

Bøker i CD-spilleren:
Noen kjenner mitt navn av Lawrence Hill (i bilen)

Bøker jeg skal lese denne uken:
Emma av Jane Austen
Fullføre boken jeg holder på med.

Bøker anskaffet forrige uke:
Luremus av Elin Rise
Lokket av mørket av Rhyannon Byrd
Flokken av Rachel Vincent
Tilbud hos Capris - 3 pocket til 49,- pr. bok:
Den trettende fortelling av Diane Setterfield
Dommedagskrigen av Mario Vargas Llosa
Tante Julia og han som skriver av Mario Vargas Llosa
Fra bruktbutikken:
Exorcisten - djevleutdriveren av William Peter Blatty
1984 av George Orwell
Bly av Lars Saabye Chrisensen
Alberte og Jakob av Cora Sandel
En flyktning krysser sitt spor av Aksel Sandemose
Anna Karenina av Leo Tolstoy
Prosessen av Franz Kafka
En stor samling bøker fra 1928-1928:
Eventyr av Asbjørnsen og Moe
Den engelske lods og andre digte av Henrik Wergeland
Komedier av Ludvig Holberg
Familien paa Gilje av Jonas Lie
Skrifter i utval av Ivar Aasen og A.O. Vinje
Garman & Worse av Alexander L. Kielland
Olav Tryggvessons Saga av Snorre
Afkom av Amalie Skram
Brand av Henrik Ibsen
Digte av Johan Herman Wessel

Bøker jeg planlegger for neste uke:
Historikeren av Elizabeth Kostova
Potensgiverne av Karin Brunk Holmqvist
Regines bok av Regine Stokke

Som dere ser, har jeg satt rekord i bokinnkjøp, og jeg trenger desperat å gjøre noe med bokhyllene mine, for nå er det fullt!
 Det er laget lister på den en bokhyllen, for å kunne legge plater mellom bokhyllene. Nå gjenstår det bare å lage tilsvarende opplegg på den andre bokhyllen ... med det tar tid!!! I mellomtiden stables det dobbelt for å få plass, og nå er straks ikke det et alternativ heller *drømmer om stort hus med eget bibliotek*

Ha en god leseuken folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg