fredag 9. november 2012

Bok på Film: The Perks of Being a Wallflower



En film som har premiere i kveld er ungdomsfilmen The Perks of Being a Wallpaper. Hvorfor den ikke ble presentert sammen med de andre filmene om onsdagen? Jo, fordi den ikke vises ved alle kinoer, og jeg sjekket kun de lokale hos meg. Den har premiere i bl.a. Oslo, forhåpentligvis vil den være tilgjengelig andre steder også. Filmen regisseres av forfatteren selv, Stephen Chbosky, noe som jo må garantere en viss originalitet fra boken.



I følge anmeldere er dette en solid og god film som viser at Emma Watson kan være mer enn Hermoine Granger.

Traileren gir meg virkelig lyst til å se denne filmen, så jeg får nok finne ut hvor det blir aktuelt for min del!



Boken ser jeg også har fått mye skryt, mange som har lest den har satt den på favorittlisten sin. Det er utrolig flott når man oppdager potensielt gull på denne måten synes jeg! Her er litt "klipp-og-lim" fra Goodreads om hva boken handler om.

Charlie is a freshman. And while he's not the biggest geek in the school, he is by no means popular. Shy, introspective, intelligent beyond his years yet socially awkward, he is a wallflower, caught between trying to live his life and trying to run from it. Charlie is attempting to navigate his way through uncharted territory: the world of first dates and mixed tapes, family dramas and new friends; the world of sex, drugs, and The Rocky Horror Picture Show, when all one requires is that perfect song on that perfect drive to feel infinite. But Charlie can't stay on the sideline forever. Standing on the fringes of life offers a unique perspective. But there comes a time to see what it looks like from the dance floor.

4 kommentarer:

  1. Åååh, denne har jeg gleda meg til en stund, har planer om å lese boka snart, filmen skal sees på kino :D

    SvarSlett
  2. Boka er en favoritt her i gården. Om jeg skal se filmen på kino vet jeg ikke enda. Jeg går ikke så ofte på kino, synes det er så sykt dyrt! Spennende at forfatteren har regissert filmen, altså spennende å se hvor tro filmen er til boka.

    SvarSlett
  3. Takk for den traileren, jeg hadde ikke fått med meg den. Jeg er en av de som setter The Perks of Being a Wallflower høyt så jeg er litt smånervøs for filmen, men det er jo lovende at forfatteren har vært involvert i filmen og. :)

    SvarSlett
  4. Vil gjerne se denne!
    Du har forresten fått en award: http://synne77.blogspot.no/2012/11/elsker-bloggen-din.html

    SvarSlett

Populære innlegg