søndag 12. februar 2012

Smakebit på en søndag: Heart of Darkness av Joseph Conrad



Smakebiten denne uken kommer fra litt pliktlesning (pensum), men dette er også en av bøkene fra "1001 bøker du må lese før du dør". I følge baksiden av boken står det: "It is a book no serious student of literature can afford to miss." Jeg har lest tre sider, og lever i håper om at det er sant. Denne boken havner nok ikke i lettlestkategorien, selv om den kun er på 70 sider...
"Now when I was a little chap I had a passion for maps. I would look fir hours at South America, or Africa, or Australia, and lose myself in al the glories of exploration. At that time there were many blank spaces in the earth, and when I saw one that looked particularly inviting on a map (but they all look that) I would put my finger in it and say, 'When I grow up I will go there.'
s. 5
 For flere smakebiter, ta en tur innom Flukten fra virkeligheten. Her kan du også finne ut mer om hvordan du kan delta selv.


7 kommentarer:

  1. Fin smakebit. Jeg leste Heart of Darkness for mange år siden og husker bare at den gjorde et sterkt inntrykk. Den har stått på lista over bøker jeg burde lest om igjen i årevis, så takk for påminnelsen, kanskje jeg kan komme meg så langt snart.

    SvarSlett
  2. Veldig fin smakebit:) Må kanskje føre denne opp siden jeg ikke har lest den, ble jo litt nyskjerrig:)

    SvarSlett
  3. Jeg likte smakebiten veldig godt. Jeg har ikke lest Heart of Darkness, men vet at det er en bok jeg bør få med meg... etterhvert.

    SvarSlett
  4. Fin smakebit:-) Har ikke lest denne, så den skal noteres ned. Ha en fin kveld:-)

    SvarSlett
  5. Takk for smakebit! Denne begynte jeg på når jeg studerte btitisk litteratur og kultur, men fullførte den aldri og det angrer jeg på. Jeg har et håp om å få lest den, men det ser ut til å drøye litt.

    SvarSlett
  6. En fin smakebit, fikk han noen gang reist til stedene han pekte seg ut lurer jeg på :)

    SvarSlett

Populære innlegg