torsdag 9. februar 2012

Boktema: Den morsomste boken jeg har lest

Boktemaet hos Anettes Bokboble denne torsdagen spør etter den morsomste boken jeg har lest, og det første jeg måtte spørre meg om var: "Har jeg egentlig lesten en virkelig morsom bok, som faktisk har fått meg til å le?" Etter noen funderinger og en runde i bokhyllene har jeg konkludert med at det ikke er mange av dem, men de finnes. Selvsagt, det er mange barnebøker som er virkelig morsomme, og det var fristende å velge ut f.eks. Jo Nesbøs Dr. Proktors Prompepulver.

Men, siden jeg faktisk denne høsten har lest en ganske så morsom bok, av type sarkastisk galgenhumor (for det er et alvorlig tema som behandles), så velger jeg å ta frem The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian av Alexie Sherman denne gangen. Min anmeldelse av boken kan du lese her.


Dette er en ungdomsbok, som uten problemer kan leses av voksne, og jeg anbefaler den virkelig videre. Tegningene i boken er helt geniale, og dette er en av de få gangen jeg faktisk har ledd høyt mens jeg har lest.

5 kommentarer:

  1. Så spennende! Jeg tror jeg har hørt om denne boken før, men jeg har ikke lest den. Takk for tips, denne skal jeg låne på biblioteket!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tips, har ikke hørt om denne boken og kanskje den må låned på biblioteket..

    SvarSlett
  3. Takk for boktips, hadde ikke hørt om denne før:) Likte coveret også, så noterte boken ned:)

    SvarSlett
  4. Flott boktips, denne boken skal jeg absolutt sjekke ut nærmere! Klem fra Anette :)

    SvarSlett
  5. Den har jeg ikke hørt om før, men den havner rett på skal-leses-lista. Takk for tipset!

    SvarSlett

Populære innlegg