søndag 29. januar 2012

En smakebit på en søndag: Store forventninger av Charles Dickens


Endelig ble det tid og rom for å dele en smakebit med dere, her jeg forsøker febrilsk å bli ferdig med Dickens store forventninger i løpet av dagen. Egentlig er det ingen krise om jeg ikke blir det, for jeg leste den også for to år siden, men mye er allerede glemt og planen er å blogge om den i kveld i forbindelse med lesesirkelen til Lines biblioteks.
"Er du akkurat kommet?" sa Mr. Drummle og gav meg et ørlite puff med skulderen.
"Ja," sa jeg og gav ham et lite puff med min skulder.
"Avskyelig sted," sa Mr. Drummle. "Det er her du kommer fra, ikke sant?"
"Jo," vedgikk jeg. "Jeg har hørt at det har mye til felles med dine egne hjemtrakter Shropshire."
"Ikke på noen måte," sa Mr. Drummle.
                                                                                                                              s. 369
Flere smakebiter finner du i bokbloggen Flukten fra virkeligheten, hvor du er hjertelig velkommen til å delta hvis du ønsker det.

8 kommentarer:

  1. Lykke til med å komme i mål i kveld! Jeg leser også for harde livet, men har litt for mye igjen til at jeg blir ferdig i dag. Så langt har det vært en herlig leseropplevelse!

    SvarSlett
  2. Jeg gleder meg til å lese din og de andres omtaler av Store Forventninger :-)

    SvarSlett
  3. Jeg er ferdig! (Puh). Neida, det var ikke hverken hardt eller vanskelig å lese om Pip en gang til. Men for en gangs skyld var jeg ferdig med Lesesirkelboken før søndagen, og det var litt deilig. (Jeg bruker alltid starte for sent).

    Jeg ser frem til å lese de ulike omtalene om den!

    SvarSlett
  4. Jeg har aldri lest noe av Dickens men jeg har sett flere av historiene hans på film. Kanskje jeg skal lese noen av bøkene hans en gang. Fin smakebit:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det bør du absolutt gjøre, mannen kan virkelig skrive :)

      Slett
  5. Jeg har heller aldri lest noe av Dickens men en vakker dag kanskje? Tusen takk for smakebiten :)

    SvarSlett

Populære innlegg