søndag 8. februar 2015

En smakebit på en søndag: Svøm med dem som drukner



Søndagens smakebit er en boken alle leser for tiden (har jeg følelsen av), og alle jeg har sett har skrytt av boken. Derfor skal det bli spennende å se hvordan jeg liker den. Jeg har lest vedboken, Hel ved, til Mytting, og den var så morsomt og godt skrevet at jeg nesten fikk lyst til å gå ut og stable en kul vedstabel, Derfor skal det bli spennende å lese Svøm med dem som drukner. Med en så spesiell tittel, må det jo bare bli bra?






Boken handler om en liten gutt som mister foreldrene sine i Frankrike og forsvinner, for så å dukke opp et helt annet sted i landet. 23 år gammel forsøker den samme gutten, Edvard, å finne svarene på hva som egentlig skjedde den gangen.

Smakebiten er hentet fra første side, første avsnitt:

For meg var mor en lukt. Mor var en varme. Hun var en legg jeg klamret meg til. En pust av noe blått: en kjole jeg syntes å huske at hun brukte. Jeg sa til meg selv at hun skjøt meg ut i livet med en buestreng, og da jeg formet minnene om henne, visste jeg ikke om de ble riktige eller sanne, jeg bare skapte henne slik jeg trodde at en sønn skulle minnes sin mor.
Hvis du selv vil være med på denne ukentlige søndagsutfordringen, eller vil se om du finner noen gode boktips, ta en tur innom bokbloggen til Mari, Flukten fra virkeligheten.

3 kommentarer:

  1. Åh, denne boken er så fantastisk! Jeg er ganske så misunnelig på deg som skal lese boken for aller første gang :)

    SvarSlett
  2. vilken vacker bok! den verkar intressant också. tack för smakbiten!

    SvarSlett
  3. Den verkar intressant! Jag köpte Ved till min man i julklapp julen 2013. Tack för smakbiten!

    SvarSlett

Populære innlegg