søndag 10. juli 2011

Oppdatering - lesemaraton

Her skal jeg holde dere oppdatert om min lesing:

Oppdatering 09:15

Trøtt! kjenner meg nesten litt feberaktig, det er veldig varmt og fingrene mine er faktisk hovne...  45 minutter til!!! Hvordan skal dette gå! MÅ jo bare klare det! Bah!

Oppdatering 08:15

Her går det unna i svingene! Bokskifte!!! husker jo at jeg nå har slitt med Historikeren et par uker, så hvorfor begynne med den nå? Dermed blir det Husker dere meg ikke? av Sophie Kinsella i stedet. trenger jo ikke bøker som gjør meg trøtt, nå som jeg er rett ved målet!

Oppdatering 07:50

Ferdig med Luremus. Den tok seg opp mot slutten, og selv om  mange har sagt at den var forutsigbar, så så ikke jeg hele slutten. Det reddet boken for min del, selv om jeg gjerne skulle tatt meg en alvorsprat eller ti med Siwa. Anmeldelse kommer en dag. Nå tror jeg at jeg skal fortsette på den boken jeg egentlig leser, nemlig Historikeren  av Elizabeth Kostova. Det føles helt feil å begynne på noe nytt nå. To timer igjen av utfordringen, og jeg tror jeg kan si at jeg har klart det nå. Skal litt til for at jeg sovner helt brått nå!

Oppdatering 06:20

Neida, jeg sover ikke... Jeg har bare ikke hatt så mye å oppdatere, og gamlehunden hadde lagt seg så bedagelig foran kontorstolen min... Jeg leser fortsatt Luremus, og har kommet over halvveis. Har ikke akkurat satt rekord i hurtiglesing! Her er nok jevnt og trutt som har vært gjennomgangstema. Og så vant jeg også ennå en miniutfordring! Jeg fikk aldri skrevet den her i bloggen, hund i veien, trøtt osv... Du finner den her.

Oppdatering 03:25
Trøtt! Duppet av, våknet brått etter et helt minutt!  Har vurdert å bytte bok igjen, klarer liksom ikke å bli fenget. Men skal jeg bytte igjen tror jeg bare jeg blir møkklei, så jeg holder ut. Min kjære hund har akkurat stjålet lefsene mine mens jeg var en tur på toalettet, den frekke lille... Jeg klarte å stoppe han, men restene frister ikke. Hvem er det egentlig som er med på lesemaraton her? Kan ikke påstå at den slu lille tullingen har gjort noen nytte for seg... Ikke hjelper et at han har hatt vondt i kroppen og vært litt skrall i hele dag (han er 13 år nå), for så å få raptus og spinne over mine bare tær med alle sine klør...

Oppdatering kl. 02:10


Juliet får være så naken hun bare vil, men når bokstavene er så små at man myser når man leser, da fungerer det dårlig når klokken begynner å bli mye. Nå er det en sterk pizza, og Elin Rises Luremus' som gjelder, så får vi se hvordan de siste timene vil foregå. Jeg satser på våken tilstand!

Oppdatering kl. 00:05
Novellen A Study in Emerald av Neil Gaiman fullført. En salig blanding av litt spesielle kongelige vesner med grønt blod, en Sherlock Holmes-detektiv og hvor Watson er en av kjeltringene. Det var også noen artige "annonser" innimellom, og har lyst til å dele den ene med dere:
At Long Last Doctor Henry Jekyll is proud to announce the general relase of the world-renowned 'Jekykk's Powders' for popular consumption. No longer the rpovince of the privileged few. Release the Inner You! For Inner and Outer Cleanliness! TOO MANY PEOPLE, both men and women, suffer from CONSTIPATION OF THE SOUL! relief is immediate and cheap - with Jekyll's powders! (Available in Vanilla and Original Mentholatum Formulations.)
Jeg har ikke helt skjønt poenget med dem, men har ikke lest for å analysere novellen akkurat nå heller...

Nå skal jeg starte med Nick Hornbys Juliet, Naked. Jeg liker det han har skrevet tidligere, så jeg er spent på denne.
Et par gode kombinasjoner...
På klokken skulle det egentlig stå kl. 00:30,
men kameraet nektet å ta det med...


Oppdatering kl. 22:10
Hva skal man lese videre da? Her sitter jeg med en bunke bøker, og klarer ikke helt å bestemme meg. Nick Hornby, Elin Rise, Nail Gaiman (noveller) eller Sophie Kinsella er forfatterene det står mellom. Jeg hadde opprinnelig tenkt Luremus, men så fant jeg så mye annet også... Ubesluttsomheten lenge leve! Tror jeg satser på en novelle først i allefall...

Oppdatering kl. 22:00
The Giver
er herved fullført. Ny bok er også herved oppført på min favorittliste. Anbefales! Nå skal jeg ta 5 minutter pause, og ta en tur i bokhyllen for å se hva jeg velger videre... Jeg nyter lyden av regn, finnes ikke trøtt (selvsagt ikke, klokka er jo ikke så mye) og jeg er stappmett :)

Oppdatering: 19.50:
Nå er et deilig å sitte inne å lese! Plutselig blåste det opp noe helt vanvittig, og himmelen er beksvart! Lesingen går i et behagelig tempo, og jeg storkoser meg. Ikke har jeg dårlig tid heller, fortsatt mange timer igjen! Boken jeg leser er bra og tankefull. Den handler om et samfunn hvor alt er likt for alle. Selv fargesynet er tatt bort... En skikkelig god dystopi, min favorittsjanger for øyeblikket.

Oppdatering kl. 17.25:
Jeg vant miniutfordring nr. 3!!
Nå blir det en rask tur til butikken for å kjøpe energidrikk, potetgull, sjokolade og en pizza! Så her blir det et lite avbrekk med lydbok :)

Oppsummering frem til kl. 14.10:

Hesten og hans gutt av C.S.Lewis - Høytlesing for min datter mens hun var hjemme. Vi rakk tre kapitler, og det begynte å bli veldig spennende før vi måtte dra.

Ida og Emil i Lønneberget av Astrid Lindgren: Lydbok på vei til Sande. Rakk å høre to historier før vi var fremme.

Noen kjenner mitt navn av Lawrence Hill: Jeg rakk tre spor fra denne lydboken på veien hjem. Den nærmer seg slutten nå, så det er litt ergerlig når jeg hele tiden kjører så lite alene!

En kjapp handletur etter mat fikk jeg gjort, men kom på at jeg hadde glemt å overføre penger! :( Så det ble bare midlertidig litt, og så må jeg nok ned en tur til (jippi, jeg får høre lydboken!)

Leser nå: Endelig kan jeg starte The Giver av Lois Lowry. Den har ventet på meg i nesten en hel uke...

Jonas's world is perfect. Everything is under control. There is no war or fear or pain. There are no choices. Every person is assigned a role in the Community. When Jonas turns twelve, he is singled out to receive special training from The Giver. The Giver alone holds the memories of the true pain and pleasure of life. Now, it is time for Jonas to receive the truth. There is no turning back

2 kommentarer:

  1. Spar Sophie Kinsella til senere. Hun er veldig lettlest (syns jeg), og det trenger vi kanskje når natta faller på. Angrer litt på at jeg leste Ingrid Bjørnov's bok så tidlig. Burde spart den til 06:00... Dette er gøy :D

    SvarSlett
  2. Det ble Nick Hornby som gikk av med seieren... Dette er veldig gøy! He he

    SvarSlett

Populære innlegg