onsdag 20. juli 2011

Leseplaner uke 29

Uken som gikk fikk jeg lest ferdig Juliet, Naked av Nick Hornby og Huskere dere meg ikke? av Sophie Kinsella. Det har ikke vært så lett å skrive her, eller lese bøker, da det har vært litt prikker som har tatt endel av tiden min. Jeg har nemlig en dalmatinerfrøken på prøve for en uke, og det trengs å lære inn både skikk og bruk for at alt skal gå bra. Hun er veldig søt, men det er mye lyd. Som datteren min sa, "hun høres ut som en ødelagt blokkfløyte", noe som stemmer veldig med sannheten. De første dagene pep hun hele tiden, og da var det perfekt å ha Sophie Kinsellas bok foran ansiktet og ignorere pipingen. Så kanskje jeg skal sende en takk til Kinsella for hjelpen? Det pipes nesten ikke lenger nå...
Alle mine firbente... Ellie, Iko og Frekja.
Blir ikke tid til å kjede seg her i huset nei.


Over til leseplanene mine. Jeg begynte akkurat på Sherlock Holmes, men det skrifta var så liten! Nå er det sannelig på tide å finne frem lesebrillene igjen. Jeg synes det blir veldig tungt å hele tiden måtte myse for å se hva det står. Og så blir jeg fort lei når det tar en evighet før jeg kan bla om... Jeg har en seriepocket jeg fikk gratis, liggende. Jeg lurte på om jeg skulle lese den i full fart. Jeg leser aldri serier, men denne er fra mitt eget hjemdistrikt, så den gjorde meg litt nysgjerrig.

Jeg er i gang med ny lydbok i bilen. Det kommer til å gå litt tregt fremover, grunnet sommerferien, men det får bare stå til. Jeg lytter til Beate Grimsruds En dåre fri. Når man lytter til en lydbok, har den som leser stor påvirkningskraft. Jeg sliter litt med at det er forfatteren selv som leser, det blir nesten litt for personlig og intimt, det er litt for lett å putte forfatteren i rollen som Eli. Men jeg har så vidt begynt på den, og etter 1,2 mil er det litt for tidlig å si noe. Ellers tror jeg at det blir Game of Thrones-lesing for meg. Jeg trenger litt eventyr og spenning nå.

Jeg har henger etter med flere anmeldelser. De kommer, de kommer... Mange av de er ferdig kladdet. Med sommerferie, ny hund og et barn som gjerne vil ha mammaen sin andre steder enn bak en PC-skjerm, så går det litt tregere nå i ferien. Det er vel slik det skal være! Og den som venter på noe godt osv...

Og ikke minst, jeg har endelig fått fikset på bokhyllen min! Akkurat nå er det totalt kaos, da jeg prøver å få sortert litt. Det er fortsatt for liten plass, men det hjelper i allefall litt! Det mest spennende er alle bøkene som har vært bortgjemt og som plutselig har dukket opp! En aldri så liten 'trip down memory lane' ble det! I morgen satser jeg på at alt er på plass, sånn nogenlune i allefall!

Ha en fortsatt fin sommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg