lørdag 9. juli 2011

Miniutfordring #1 - lesemaraton 2011

Bokelskerinnens utfordring til oss var følgende:
Jeg vil vite hvilken krimbok som har hatt det beste krimmysteriet du til dags dato har kommet over / eller så kan du fortelle meg hvilken bok som har hatt det beste plottet du noensinne har lest.
Jeg har ikke lest mye krim i mitt liv, det har aldri helt fenget meg... Eller rettere sagt, jeg har sjelden funnet god krim tror jeg heller jeg vil konkludere med. Men min favoritt er uten tvil "Ti små negerbarn" av Agatha Christie. Jeg vet ikke om jeg fortsatt vil like den om jeg hadde lest den nå, jeg leste den da jeg var 12 år, vi var på ferie på Bornholm. Jeg ble helt oppslukt av at det var helt og holdent  UMULIG å finne morderen. Man hadde til stadigvekk teorier om hvem det kunne være, men det ble alltid motbevist like etterpå. Når man tilslutt fikk svaret, så var det en kjempeoverraskelse - det var ikke mulig å ha gjette på det. Det er DETTE jeg ser etter i en god krim, og noe jeg altfor sjelden synes jeg får.

1 kommentar:

Populære innlegg