søndag 1. juni 2014

En smakebit på en søndag og jeg kommer tilbake!



I dag våknet og tenkte at jeg vil faktisk skrive litt! Den følelsen har jeg ikke hatt på evigheter. Ting i hverdagen har vært litt smått turbulent en stund, og fokuset på blogg og bøker generelt har vært helt fraværende. Men nå som ting begynner å komme på rett kjøl og man ikke kan være noe annet enn glad på grunn av det deilige været vi har ute, så tenkte jeg: Hva er vel bedre enn å være med på en smakebit på en søndag?

Jeg kommer nok ikke til å blogge veldig ofte nå i begynnelsen. På grunn av helse får jeg ikke lest like hyppig som jeg pleide og jeg må nok ha en liten overgang for å komme meg inn i rutinen igjen. Men jeg håper virkelig at jeg kommer i gang igjen, for bloggingen har gitt meg mye de siste årene. Hvordan bloggen vil utvikle seg videre får jeg se på, det er ikke sikkert den vil forbli en ren bokblogg. Men det vil vel tiden vise, som det så pent heter?

For øyeblikket leser jeg Fallvann av Mikael Niemi. Egentlig er jeg inne i Game of Thrones-universet, men jeg sliter litt med å konsentrere meg om den. Det blir en side her og to sider der. Derfor måtte jeg ha et lite avbrekk med noe som var litt mer lettlest kjente jeg, og valget falt på Fallvann.


I Fallvann renner Lulevassdraget over sine bredder, eller rettere sagt, demningene brister. Sammen med mengder av vann, dør folk... Smakebiten kommer fra side 235.

Labans brystkasse hevet seg svakt. Lena følte plutselig noe som lignet ømhet. Det var hun som hadde ført han tilbake til livet, hun hadde revet ham ut av elvas grep. 

En smakebit på søndag er en ukentlig utfordring som foregår på bokbloggen Flukten fra virkeligheten, og du kan også være med om du vil, eller bare titte innom for å få ideer.

12 kommentarer:

  1. Den här boken har jag hört mycket om och jag köpte den i höstas, men har inte läst den än.

    SvarSlett
  2. Jess! The witch is back! Dypt savnet - du var en av de første jeg leste da jeg begynte å blogge og er skyld i at jeg er her. Nemlig! :o) Welcome toback - ofte eller sjelden, er bedre enn ingenting! Og jeg har ennå ikke lest Niemi... *skjerpings*

    SvarSlett
  3. Den här läste jag förra veckan. Jag gillade den faktiskt en hel del. Omslaget var fint!

    SvarSlett
  4. Tack för smakbiten. Den här har jag funderat på att läsa efter att jag såg en intervju med författaren.

    SvarSlett
  5. Så kjekt at du er tilbake! Du har vært savnet her også, og litt tilbake er mye bedre enn ikke her i det helte tatt mener nå jeg! Niemi har jeg ikke lest så den havner rett på listen! Tusen takk for smakebiten :-)

    SvarSlett
  6. Velkommen tilbake.:) Boka leste jeg for en liten stund siden. Ganske bra, synes jeg.

    SvarSlett
  7. Tack för smakbiten! Har ännu inte kommit mig för att läsa Niemi, av någon anledning. Det börjar alltså bli dags! :)

    SvarSlett
  8. Den här köpte jag för några veckor sen, men har ännu inte hunnit läsa den. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  9. Niemi ska vara lätt att skratta åt har jag hört. Själv har jag ännu inte läst något av honom.

    SvarSlett
  10. Hoppas att du har haft en givande skrivdag :)

    SvarSlett
  11. Så herlig at du er tilbake! Du har vært savnet!
    Boken står på leselisten min, men så langt har jeg ikke kommet enda :-) Det er vel sånn at listen vokser mer enn jeg klarer lese! Ønsker deg en nydelig søndagskveld!

    SvarSlett
  12. Så herlig! Ta den tiden du trenger, og blogg når du har overskudd og lyst til det :) Nå har jeg akkurat lest Praha innlegget ditt på nytt, jeg er så heldig at jeg skal en tur dit til høsten med jobben. Akkurat nå syr jeg sammen et lite program, og jeg legger ved litt fakta samt tips til filmer og bøker med handling fra byen for de som vil gjøre seg litt kjent med byen på den måten før reisen.

    Jeg håper du hadde en god pinsehelg!

    SvarSlett

Populære innlegg