torsdag 21. juli 2011

Favorittbok fra A-Å: #P

Denne ukens favoritt er en gammel bok, jeg tror faktisk ikke den er å få tak i lenger og det er nesten umulig å finne ut noe om den på nettet (spesielt siden min fransk er ikke-eksisterende). Prinsesse på vift heter den, og er skrevet av Odette Ferry (originaltittelen er Vacances Romaines). Boken min ble trykket i 1955 og er en skikkelig gammeldags romantisk godbit. Skulle du være så heldig å få tak i den på et brukt-/loppemarked, antikvariat eller annet sted, så anbefaler jeg den, da det er enn veldig søt historie.

Boken handler om Prinsesse Anne som er med familien på et offisielt besøk i Roma. Hun går lei, og stikker en dag av for å oppleve verden. Hun møter en journalist og vi følger deres opplevelser.

Noen har kanskje sett filmen fra 1953? Med Audrey Hepburn og Gregory Peck? Selv har jeg sett den flere  ganger. Her er filmtraileren, og vil du sjekke ut flere favorittbøker på bokstaven P, ta en tur innom Anettes Bokboble.

1 kommentar:

  1. Det hørtes ut som en søt bok! Jeg leste endel gamle bøker hos bestemor, noen av dem skulle jeg gjerne hatt tak i nå men det er nesten umulig.

    Jeg går ivrig gjennom bøker både på loppemarkeder og gjenbruks-butikker og det hender man finner et kupp :-)

    SvarSlett

Populære innlegg