tirsdag 26. juli 2011

Leseplaner uke 30

Denne uken sluttet jo på en ekstremt grusom måte, noe som har preget lesingen min i veldig stor grad. I helgen hadde jeg barnefri, og planer om å kose meg en bok, mens det regnet ute. Tenkte også at det sikkert var en god måte å få hjernen min til å koble ut på. Det var ingen god idé, for jeg har kun klart å lese litt her og litt der, tankene og følelsene mine svirrer bare i en retning og jeg har ikke funnet roen.For hvordan kan man konsentrere seg om Shakespeare sine dramaer og snirklete språk? Hvordan skal man kunne lese en bok hvor en person blir forfulgt av noen som vil drepe henne? Det går jo ikke an å flykte inn i en fantasiverden, når virkeligheten hamrer på døra i så grusom grad som det nå har gjort, og det du kanskje syntes var spennende å lese om, bare blir helt malplassert...

Så nei, jeg har lest lite bøker denne uken. Det var nok bare en halvsannhet dog. Først leste jeg en serie-pocket, som du kan lese mitt syn her. Så leste jeg Divergent av Veronica Roth i et gulp, fra onsdag til torsdag. Jeg begynte også på lydboken Spilleren av Fjodor Dostojevski mens jeg gjør husarbeid.Men det er flere bøker jeg ikke har fått lest også.

Videre denne uken skal jeg forsøke å få ut alle de halvskrevne anmeldelsene mine. Deretter tror jeg noen halvferdige bøker få lov til å være halvferdige, til verden havner litt mer i vater. A Game of Thrones av George R.R. Martin ligger ved siden av meg, og den vil forhåpentligvis bli en ekte flukt fra virkeligheten. Hjernen min har lenge kjempet imot det uvirkelige som, har hendt, mest fordi disse hendelsene representerer noen av mine små og store angster. Nå har den "endelig" begynt å synke inn, og det er egentlig ikke det smarteste å la sorgen og redslene få slå til av full styrke. Og en tulling skal ikke få lov til å ødelegge for meg og mitt liv. Jeg skal ikke være redd for å dra noen steder, han skal heller ikke ta fra meg leselysten min! Så skal jeg heller sørge over alle de menneskene som plutselig har mistet livet sitt, og alle familiene som har mistet sine kjære.

Til minne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg