søndag 17. juli 2011

En smakebit på en søndag: "Juliet, Naked" av Nick Hornby


Denne ukens smakebit kommer fra et av Nick Hornbys univers. "Juliet, Naked" er om kjærligheten til musikk, bortkastet tid og kjærlighet, og søken etter noe mer.

"A mile or two? I'm not sure I can wait that long."
"Up to you."
"Where's the key?"
"There's a loose brick in the porch there. Low down."
"And you're sure the key still there? When did you last look?"
"Honestly? I went in just before you came. I didn't take a single thing. But I can never believe that I'm standing in Juliet's house, you know? Fucking Juliet, man!"
 Jeg tror rett og slett jeg skal slutte å lese musikkrelaterte bøker, for det fenger meg ikke (jeg lytter ikke til musikk på samme måte som en virkelig musikkelsker gjør). Boken har et par artige ting som skjer, og jeg regner med at jeg er ferdig med den mot slutten av dagen i dag. Vil du lese flere smakebiter eller delta selv, ta en tur innom Ladybug. I dag har hun også en konkurranse gående, siden det er bursdagen hennes, så nå du har muligheten til å vinne en bok samtidig som du får nye boktips.

4 kommentarer:

  1. Jeg likte Hornbys "A Long Way Down" men jeg tror jeg skal styre unna denne. Ingalill. var heller ikke overbegeistret og jeg stoler på dere :)

    SvarSlett
  2. Det var en festlig smakebit, da ;-)

    SvarSlett
  3. Jeg har ikke lest noe av Nick Hornby. Skulle jeg gått etter smakebiten du legger ut hørtes den artig ut, men jeg tror jeg heller hører på deg og lar være.

    Jeg har en mann som virkelig lytter til musikk, det gjør ikke jeg ser jeg .-)

    SvarSlett
  4. Dette er tredje boken av Nick Hornby. Har likt de andre, mer eller mindre på sitt hvis. Har sans for språket hans, de flaue episodene og alle de irriterende karakterene hans. Jeg kunne skrevet haugevis av morsomme smakebiter fra denne boken, men det henger liksom ikke helt sammen etter min smak... Nå krysser jeg fingrene for at det blir en bra slutt ;)

    SvarSlett

Populære innlegg