søndag 10. juli 2011

En smakebit på en søndag: "Husker dere meg ikke?" av Sophie Kinsella

Det kjennes ganske utrolig ut, men etter 24 timer med lesing, så har jeg fortsatt lyst til å ... lese (jeg har sovet tre timer)! Jeg startet tidlig i morges på denne boken, og etter andre kapittel begynte jeg å finne den veldig fornøyelig. Tema er ikke ukjent. Person våkner opp etter en ulykke, har mistet hukommelsen, og blir presentert for sitt liv som er komplett ukjent for henne. Jeg har ikke lest noe av Kinsella tidligere, da hun ikke skriver bøker som tilhører helt min sjanger, men jeg må innrømme at hun skriver veldig fornøyelig.
"Åh, ikke kom og si at hun har fått hukommelsen tilbake!" Mamma blir lang i maska. "Etter at vi har drasset alle disse bildene hele veien hit. Er du klar over hvor mye fotoalbum veier? Og ikke var det noe ledig på parkeringsplassen -."
s. 78
Ønsker du å lese flere smakebiter eller ønsker å delta selv, ta en tur innom Ladybugs blogg.


4 kommentarer:

  1. Denne boken har jeg lest for noen år siden og jeg likte den veldig godt. Sophie Kinsella skriver på en veldig underholdende måte synes jeg.

    Du har en kjempefin blogg og jeg har lagt deg inn i favorittene mine. Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  2. Ha ha, ja uff det var nok de som kom med bilder det var synd på :)

    Jeg har lest den første Shopaholic boken til Kinsella og den likte jeg dessverre ikke. Jeg har en av hennes enkeltstående bøker her, har hørt at de er bedre og det håper jeg inderlig stemmer :)

    SvarSlett
  3. Den leste jeg i fjor, og den er søt, men litt forutsigbar ;-) Jeg har faktisk lest Shopaholic - bøkene, og synes de er morsomme (og litt pinlige) - fort lest og fort glemt.

    SvarSlett
  4. Ladybug: Ja, det er helt tydelig hvem det er synd på. Det beste var vel moren første reaksjon på at datteren hadde glemt 3 år av sitt liv: Ja, jeg vet hvordan du har det, jeg glemmer ting hele tiden...

    Jeg tror nok dette kun er ren unerholdning og tidsfordriv, men det er greit innimellom det også. Jeg har vurdert å lese en av Shopaholic-bøkene hennes, rett og slett bare for å ha lest den. Det er så langt fra min verden som en kan komme, men vi får se hva jeg synes... Noe sier meg at jeg kommer til å himle mye med øynene ;)

    SvarSlett

Populære innlegg