mandag 6. juni 2011

It's Monday, what are you reading? Uke 23

En liten oversikt over fortid, nåtid og fremtidig lesing, arrangert av Bookjourney., selv om dette er noe jeg strengt tatt gjør for meg selv, for å se om jeg klarer målene, eller om det blir noen endringer...

Jeg hadde en haug av planer over hva jeg skulle lese denne uken, men måtte endre på det i siste liten, og så endre litt til. Etter å ha lest Proust, som jo har et komplisert språk, ble plutselig et veldig moderne og røft språk i Geim helt feil. Jeg klarte ikke å lese boken i det hele tatt, og måtte finne en "mellombok", en bok jeg visste jeg ville bli hektet helt fra begynnelsen av. Planen virket, og jeg kunne gå tilbake til den opprinnelige boken uten problemer. Jeg trengte rett og slett å nullstille hjernen min. Ellers så har jeg vært plaget av en vanvittig hoste, så det har blitt litt sporadisk lesing enkelte dager. Men forkjølelsen er nå på reisefot, så da blir nok alt mye bedre. Jeg fikk også et par anmeldereksemplarer, og dette er også en av grunnene til at jeg endret litt på planene.


Bøker jeg leste forrige uke:
Swanns Kjærlighet av Marcel Proust
Fugl Føniks av Suzanne Collins

Fullførte lydbøker
Heksen av Portobello av Paulo Coelho

Bøker jeg leser nå:
[geim] av Anders de la Motte


Bøker i CD-spilleren:
Noen kjenner mitt navn av Lawrence Hill (i bilen)


Bøker jeg har lagt til side ... foreløpig
Fyrvokteren av Camilla Läckberg - jeg må lese noen av de første bøkene først.

Bøker jeg skal lese denne uken:
Warm Bodies av Isaac Marion
Reisen hjem av Lori Lansens


Bøker anskaffet forrige uke
Hysj... Enkelte ting trenger ikke å snakkes om...

Bøker jeg planlegger for neste uke:
A Visit from the Goon Squad av Jennifer Egan
Emma av Jane Austen

Ha en god leseuke folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg