mandag 19. mars 2012

Bok på film: The Mortal Instruments skal filmatiseres



Clary Fray is seeing things vampires in Brooklyn and werewolves in Manhatten. Irresistably drawn towards a group of sexy demon hunters, Clary encounters the dark side of New York City - and the dangers of forbidden love.
NRK kan i dag meddele oss at "vår egen" Harald Zwart skal filmatisere bokserien The Mortal Instruments av Cassandra Clare. Jeg har lest første bok, noe jeg ikke hoppet helt i taket for, men i hendene til Zwart har den sikkert potensiale til å bli spennende? Får den første filmen gode kritikker kan det til og med hende jeg kommer til å se den.


Hvorfor jeg ikke likte boken kan du lese mer om her, men kortversjonen er at den var dårlig skrevet, overfylt med overnaturligheter, og litt lite egne ideer. Men, det er også mye potensiale her, hvis den rette tar tak i manuset, får ryddet opp litt i historien. Filmen blir sikkert populær, akkurat som bøkene har blitt. Jeg har nok blitt litt for kresen etterhvert selv, men god underholdningsfaktor blir det nok.


Lily Colins har fått hovedrollen som Clary Fray. Hun kan snart sees på kino i filmen Mirror Mirror, hvor hun spiller Snøhvit. Innspilningen begynner i Toronto 15. august i år.

2 kommentarer:

  1. Jeg må få lest denne boken snart. Veldig stilig at en norsk regissør skal gjøre filmen. Blir spennende å se resultatet.

    SvarSlett
  2. Så dette på nyheten på VG tror jeg for noen dager siden. Har ikke selv lest boka. Men hørt utrolig mye bra om serien. Så må definitivt få leste denne snart.
    Også så artig at regissøren er norsk :P hehe

    Synd du ikke likte boken. Får håpe du kanskje liker filmen bedre :) Kan jo henne :)

    SvarSlett

Populære innlegg