fredag 16. desember 2011

Boktema: denne boken leser jeg akkurat nå

Da slenger jeg med på den ukentlige utfordringen hos Anettes Bokboble, og denne gangen spør hun om hvilken bok vi leser akkurat nå.

For øyeblikket leser jeg The Rum Diary av Hunter S. Thompson, og ja den omhandler endel drikking etter som jeg har forstått. Jeg har ikke kommet så veldig langt foreløpig, men språket flyter lett og ledig. Boken er filmatisert og går/har gått på enkelte kinoer, med Johnny Depp i hovedrollen. Og den boken er som skrevet for han. For øyeblikket er det Johnny Depps stemme som faktisk leser boken for meg, og det er vel ikke så ille?

Goodreads sier følgende om boken:
Hunter S. Thompson worked in the late 1950s and early 1960s as a reporter for a variety of publications, notably The Nation, the National Journal, and the well-received stories, but he really wanted to be a novelist. As such, he created The Rum Diary, a roman-a-clef about a drunken young journalist in the tropics. Now, with Thompson's reputation at an all-time high, this novel has been resurrected and revealed. It is a work of exuberance, madness and comedy, the first true sign of the genius that is Hunter S. Thompson.
Dette er ikke normalt en bok jeg ville lest, men den virker veldig lovende foreløpig!

1 kommentar:

Populære innlegg