fredag 1. februar 2013

Konkurranse og 2-års jubileum!

Det er nå straks to år siden jeg begynte å blogge om bøker, og det må jo selvfølgelig feires med en konkurranse! I stedet for en vanlig give-away, hvor du må legge igjen en kommentar, så ønsker jeg svar på følgende spørsmål:
  1. Hvem ble tilbudt et forgiftet eple?
  2. Hvlken bok inneholder en enorm sjokoladekake?
  3. Hvilken berømt krimhelt har kommet tilbake som en purre?
  4. Hvilken bjørn elsker sandwich med syltetøy?
  5. Hvilken liten pike spiste opp grøten som var akkurat passe?
  6. Hvilke to barn endte opp i et pepperkakehus?
  7. Hvilken bjørn elsker honning?
  8. Hvilken gutt spurte etter mer velling? 
  9.  Hva står svk for?
  10. Hvem hadde en enorm fersken?
  11. Hvilken sjømann elsker spinat?
  12. Noen andre sjømenn har vært i vinden den siste tiden, hvor kom disse matrosene fra?
Du må ikke nødvendigvis ha alle svar riktig for å vinne, deltagelse er det som er nøkkelordet. Men, jeg har tro på dere at dere kommer til å klare alle svarene.

Premiene er som følger:


Vann til elefantene er den første boken jeg omtalte her på bloggen. Derfor er den en selvsagt jubileumspremie!

Det er 200 år siden Pride & Prejudice ble gitt ut, og her har du muligheten til få alle bøkene hennes samlet (på originalspråket).

Den siste boken du har mulighet til å vinne, er Nobel-prisvinneren Mario Vargas Llosas Dommedagskrigen.
Handlingen utspilles i høylandet i Brasils nordøstlige hjørne, og tiden er de siste årene av forrige århundre. Slaveriet er avskaffet, keiserdømmet er avløst av republikken (1887), og det er uro på alle kanter

Romanen, som regnes som et av Mario Vargas Llosas hovedverker, er en blendende og medrivende historisk roman. Den ble møtt av ekstatiske kritikker da den kom ut på norsk i 1983.

Jeg ønsker ikke at du svarer her på bloggen, slik at alle kan se svarene. Send det heller på mail til meg. Skriv hvilken/hvilke bøker du ønsker. Jeg kommer til å trekke en vinner pr. bok.

Fristen er 6. mars, dagen for min første bokomtale!

Spre det gjerne videre! 

7 kommentarer:

  1. Gratulerer med toårsjubileum!
    Moro med konkurranse! Jeg sender mine svar :)



    SvarSlett
  2. Grattis med 2-årsdagen - så moro : )

    Skal se igjennom spørsmålene dine og finne ut om jeg har svarene på de - mailer i tilfelle svarene om litt : )

    SvarSlett
    Svar
    1. Om du ikke klarer alle, så bare finn på noe ;) He he

      Slett
    2. Ja, det kunne jeg jo ha gjort : ) Har dog Mailer svarene allerede - de svarene jeg klarte : )

      Slett
  3. Ville bare si gratulerer med dagen og veldig fint prikkedyr du har! :o)

    SvarSlett
  4. Hurra, hurra for deg :D Jeg prøver lykken og gratulerer så mye med to flotte år!

    SvarSlett

Populære innlegg