mandag 30. juli 2012

Smakebit på en søndag: Uglies av Scott Westerfeld

Som vanlig så er det ikke så mye liv i bloggen, ferie og andre ting gjør at det ikke er tid til å skrive så altfor mange gjennomtenkte innlegg, og bøkene man leser tar så mye lengre tid enn vanlig for min del. I går kveld kjempet jeg med "livet som innsats" da jeg gjorde et desperat forsøk på å få lest ferdig et kapittel. Ole Lukkøye vant med god margin!

Jeg leser for tiden Uglies av Scott Westerfeld. Jeg tror den begynner å ta seg opp, tiden vil vise om det faktisk stemmer. I denne boken blir alle som fyller 16 år operert slik at de blir ekstremt vakre. Her er en smakebit fra side 144:

"She shrugged. However the Rusties got their kicks, this was perfect for a hoverboard.The track stretched off in two directions, but it was easy enough to tell which one to take. One led back the way she'd come, toward the center of the ruins. The other headed outward, northward and angling to the sea.
Smakebit på en søndag er en ukentlig spalte hos bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Her deler alle en liten smakebit fra boken de leser akkurat nå. Ta en tur innom og finn andre smakebiter, samt regler for hvordan dette fungerer.

6 kommentarer:

  1. Jeg synest den er sånn passe etter å lest halve boken. Reisedelene er skikkelig gjesp, mens de andre delene liker jeg godt.

    SvarSlett
  2. Helt ok bok, elsker den ikke - hater den ikke :P

    SvarSlett
  3. Tusen takk for smakebiten:-) Ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Uglies er en av favorittene mine blandt dystopia. Kos deg. :)

    SvarSlett
  5. Jeg likte Uglies virkelig godt, så jeg håper det tar seg opp for deg, Anja.

    SvarSlett

Populære innlegg