lørdag 19. november 2011

Mine bokfrustrasjoner

Det kan vel hende at noen har meket at jeg ikke akkurat har blogget livet av meg i en måneds tid. Det har vært noen travle dager, og når jeg tror at ting begynner å falle på plass, så kommer det altids noe nytt. Jeg har knapt fått lest, jeg har begynt på flere bøker, men tatt pause fra dem, da jeg ikke har konsentrasjon nok. Den boken jeg egentlig leser nå, finner jeg faktisk ikke igjen! Så da begynte jeg på en til: Jeg tror jeg holder på med 4 bøker nå, de ligger litt her og der og skaper frustrasjon. Bloggebunken min inneholder også noen bøker jeg ikke har fått skrevet om. Men, som det så fint heter, jeg kommer sterkere og plutselig tilbake!

Litt av årsakene til at jeg henger etter i bokverden, er min andre hobby, nemlig hund. I oktober fikk jeg det ærefulle oppdraget å dømme i EM innen min hundesport, nemlig freestyle og heelwork to music. Det var noen intense og utrolig spennende dager i Danmark.

Her er en film fra arangementet, film- og litteraturinspirert selvsagt, med Alice in Wonderland. Det er meg som sitter foran med lilla hettejakke.



Hundefokuset mitt nå, ligger i det kommende mesterskapet, nemlig Nordisk på Lillestrøm neste helg. Der skal jeg selv delta med egen hund, så det må trenes og trenes. Samtidig kom det plutselig en valp på 10 uker i hus. Eierne kunne ikke ha henne, og jeg må finne et nytt hjem til henne i en fei. Den eneste gangen man kan få lest med en sånn tass i nærheten, er når hun sover... Hun er utrolig søt og herlig, men det er nå fire hunder her! Det er bare altfor mye, og jeg synes ikke jeg gjør noe annet enn å ordne med dem. Når den ene er såpass gammel at han begynner å bli litt surrete og kravstor, en ung omplasseringshund som fortsatt krever ganske mye, min egen datter og valpen (det var vel bare tre hunder sier du, svaret mitt på det blir at jeg har en enkel hund også).

Ved siden av alt dette, er det andre ting som tar fokuset. Så nå drømmer jeg om en stille husmorsferie, hvor det ikke finnes gnagende valper, masete hunder, ingen som roper at jeg må fikse og ordne... Bare ferie, lese stille og fredelig og dra til fantasiens verden og bli der... Jeg får drømme litt til...

2 kommentarer:

  1. Fantastisk at du er en sånn hundeekspert. Da vet jeg hvor jeg skal henvende meg når problemene oppstår -) (kanskje blir det hund på meg også til neste år)

    (blir litt matt når jeg tenkter på all treninga dere må igjennom for en slikt program)

    SvarSlett
  2. Så fantastisk å få være med på noe man syntes er så morsomt :)

    SvarSlett

Populære innlegg