fredag 25. mars 2011

Favorittbok fra A-Å - #A

Jeg sier sjelden 'nei takk' til en nyoppdaget utfordring, og heller ikke denne gangen. Tror det kan ha noe med konkurranseinstinkt å gjøre?

Denne nye utfordringer kommer fra Anettes Bokboble, hvor idéen er å presentere en favorittbok pr. bokstav. Skal bli spennende hvordan det lar seg gjøre, og om de bøkene jeg har lest og som havner på de enkelte bokstavene faktisk kvalifiserer seg til å betegnes som favorittbok. 'Time will tell' som det heter på god nynorsk!

Denne gangen begynner jeg med A, slik logikken tilsier det...

Etter en gjennomgang av leste boker, så falt valget på ungdomsboken "Annas barn" av Unni Lindell. Jeg leste den selv da jeg var midt i tenårene tror jeg, og jeg må ærlig talt innrømme at jeg leste den en gang til da jeg gikk gravid med min datter...

Boken handler om Anna, som blir kjæreste med Didrik i sommerferien. Dette går slik det kanskje ikke burde, og Anna oppdager at hun er gravid, i en alder av snart 15 år. Det er en veldig søt bok, som så absolutt er veldig aktuell i dag. Boken ble opprinnelig gitt ut i 1992, og jeg trodde lenge at den ikke var å få tak i lenger. Men så feil kan man ta, for nå har den skiftet navn til "Anna + Didrik = baby".

1 kommentar:

  1. Heisann, så moro at du er med! I morgen er det ny torsdag og ny bokstav, håper vi sees da :)
    Klem fra Anette www.anettesbokboble.blogg.no

    SvarSlett

Populære innlegg