fredag 5. oktober 2012

Bok på film: Hypnotisøren




I dag har filmen Hypnotisøren premiere på kino. Dette er en filmatisering av krimboken med samme navn, skrevet under pseudonymet Lars Kepler (eller rettere sagt av ekteparet Alexander og Alexandra Coelho Ahndoril). Boken leste jeg for en stund tilbake, og jeg må si at jeg likte den godt (og det sier sitt, siden jeg normalt har 'major issues' med sjangeren).


Skal jeg tro på anmelderene fra VG og BT, så synes de ikke filmen kommer opp mot boken. Mikael Persbrandt spiller hypnotisøren Erik Bark, Lena Olin hans hustru og Tobias Zilliacus spiller etterforsker Joona Linna. Lasse Hallström står for regien. Om anmelderne har rett eller ikke er vel opp til oss å bestemme. Jeg kommer mest sannsynlig ikke til å se den, ukene mine fremover er allerede for tettpakket til at jeg kommer til å se en film jeg er litt usikker på.





1 kommentar:

  1. Ah, jeg rekker nesten aldri å lese bøker før de blir filmatisert. En forbannelse det der:) Men skal lese den før jeg ser filmen siden jeg allerede har den i hylla.

    SvarSlett

Populære innlegg