onsdag 7. januar 2015

EFIT 6. januar 2015

Da var det til for nok en EFIT, et foto i timen. Det har vært en tradisjonell og vanlig dag her i (på) gården. Velkommen til min dag. Ta gjerne en tur innom den offisielle siden til Ett foto i Timmen for å se hvordan dette fungerer og hvordan andre har hatt det i dag.


Kl. 08.55 - Grrr.... Dagen startet med en skikkelig forsovning. Kløna
meg var så trøtt når jeg la meg, at jeg la fra meg mobilen (og
dermed også vekkeklokke) i stua. Dermed våknet jeg altfor sent
og barn måtte brått opp av senga. Gymtøyet ble pakket i en fei...

Kl. 09.55 - Endelig frokost til meg. Jeg forsøker å være litt sunn...

Kl. 10.55 - Det kom plutselig en sms om at min datter ønsket litt mer
praktiske sko... Så jeg svippet en rask tur innom med andre sko til
henne. Hestene står ute på beitet og gumler høy. Kjenner jeg er glad
jeg sitter i bilen i dette ruskeværet...

Kl. 11.55 - Jeg har vært en tur på Felleskjøpet og kjøpt noen flere
høynett og en ny vannbalje til hestene.

Kl. 12.55 - Jessica og jeg tar oss en liten blund.

Kl. 13.55 - Endelig hjemme. Tardis henger ensomt i døra. Med
rottweiler som åpner dører HELE tiden, så låses utgangs-
døren bestandig. Hvis ikke slipper Jessica ut Frekja, og Frekja
kan fort forsvinne i noen timer...

Kl. 14.55 - Det er ikke ofte man får fersket syndebukken så bra med
kameraet. Frekja har nemlig blitt en helt håpløs mattyv på sine
modne dager, og bryr seg ikke om det er folk tilstede. Er man sulten,
så er man sulten. Dermed basta!

Kl. 15.55 - Middagen er påbegynt.

Kl. 16.55 - Denne middagen tar tid! Jeg lager shepherd's pai. Hos
oss blir det en variant for kjøtteterne og en for vegetarianeren. Etter
å haskrelt 1,7 kg. poteter og stekt farse to ganger, så tikker
klokken avsted.

Kl. 17.55 - Mens middagen står i ovnen, måker jeg boksen til Linnea.
Det lille trollet har herjet masse på morgenen, og revet ned
krybben sin!

Kl. 18.55 - De hårete oppvaskmaskinene gjør rent tallerknene...
Dagens høydepunkt for dem!

Kl. 19.55 - Det har regnet i hele dag, og det klør synes Linnea.
Heldigvis gjør høynettet nytten som kløstolpe.

Kl. 20.55 - Tiril har flettet Saga og pakket henne inn i dekken,
så hun skal tørke skikkelig.

kl. 21.55 - Jeg venter på at min datter skal sovne, mens jeg titter på
buketten som står til pynt.

Kl. 22.55 - Jeg har begynt å samle inn alle nissene og all den andre
julepynten. Jeg kjenner at jeg kommer til savne lysene i vinduet
og alt det røde rundt om i huset.



Kl. 23.55 - Går i stallen for å ta av dekken og slukke lyset for natta.

God natt og takk for i dag!

6 kommentarer:

  1. Så fin dag du hadde i går! Jeg har blitt kjempeinspirert av deg, og har laget mitt aller første EFIT-innlegg :) Håper dagen din blir like fin i dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy at du også har lyst! :)

      Slett
  2. Festlig utfordring med EFIT! Har faktisk lyst til å bli med en gang - kanskje flere. Apropos jul - jeg skal ikke ta ned lys i vinduene før 20.januar, men nissene får permisjon fra helga. Fra 1.februar blir det lysere farger og vårblomster.

    SvarSlett
    Svar
    1. Her er det 13. dag jul, altså 6. januar som pleier å være tradisjon. Men bruker som regel noen dager på å samle inn :)

      Slett
  3. Hej, ute på en riktig långresa bland efit-bloggare., Först i Norge, sedan Grönland och nu tillbaka i Norge. På en fin gård med hästar och hundar. Då trivs jag som tidigare hade en rottweiler men numera nöjer mig med en liten papillon. Hästar finns strax utanför mitt fönster, de går på naturbete ute året om. Tack för titten på din dag

    SvarSlett
    Svar
    1. Papillon har en mer praktisk størrelse enn en stor rottweiler :)

      Slett

Populære innlegg