Nye utfordringer trenger man. Litt lavere ambisjoner enn 2012 føler jeg er på sin plass, slik at jeg faktisk kan klare å fullføre noen av utfordringene for en gangs skyld...
1. "A Christmas Carol" av Charles Dickens
2. "Faen ta skjebnen" av John Green
3. "Hunger" av Harald Rosenlöw Eeg (lydbok)
4. "Kafka på stranden" av Haruki Murakami
5. "Fuck off I love you" av Lars Mæhle
6. "Until I Die" (Revenants #2) av Amy Plum
FEBRUAR - 6 bøker
7. "Ondskapens hjerte" (Gretchen Lowell #1) av Chelsea Cain (lydbok)
8. "Metro 2033" av Dmitry Glukhovsky
9. "Eighty Days Gul" av Vina Jackson
10. "Rubinrød" av Kerstin Gier
11. "Kunsten å høre hjerteslag" av Jan-Philippe Sendker
12. "Salvadoreña" av Cecilia Samartin (lydbok)
MARS - 8 bøker
13. "Kjærlighet på menyen" av Nicolas Barreau
14. "Blade 1: Spille død" av Tim Bowler
15. "Jellicoe Road" av Melina Marchetta
16. "Den andre siden av gleden" av Seré Prince Halverson
17. "Predikanten" (Hedström #2) av Camilla Läckberg (lydbok)
18. "Gjenspeilt i deg" (Crossfire #2) av Sylvia Day
19. "Dommeren og hans bøddel" av Friedriech Dürrenmatt
20. "Safirblå" av Kerstin Gier
APRIL - 5 bøker
21. "Nu, jävlar" av Heidi Linde (lydbok)
22. "Smaragdgrønn" av Kerstin Gier
23. "Lykkefinneren" av Edward van de Vendel og Anoush Elman
24. "Kvinnen i buret (Avdeling Q#1)" av Jussi Adler-Olsen
25. "Variantene (Variantene #1)" av Robinson Wells
MAI - 6 bøker
26. "Indias datter" av Shilpi Somaya Gowda
27. "Nattens sirkus" av Erin Morgenstern
28. "Svindel og multelikør av Catharina Ingelman-Sundberg
29. "Chain Reaction" av Simone Elkeles
30. "Uhellet" av Friedrich Dürrenmatt
31. "Tilbake til Riverton" av Kate Morton (lydbok)
JUNI - 1 bok
32. "Blade - Nære på (Blade #2)" av Tim Bowler
Jeg gjør et nytt forsøk på å tømme bokhyllen for uleste bøker og fylle den med leste. Jeg har ikke klart det de to siste årene, men i år skal jeg klare det! Jeg går for 30 bøker denne gangen også...
Siden dystopia er min favorittsjanger, går jeg for denne utfordringen i år også. Jeg klarte kun 8 av 15 i fjor. Siden valget står mellom 5 eller 15, så går jeg for 5 stykker, selv om det sikkert blir flere.
Jeg fortsetter med mitt forsøk på å lese mer kjente, norske nåtidsforfattere. I 2012 ble det kun Anne B. Ragde og Hans Olav Lahlum. I år skal minst 5 norske forfattere leses...
Lesesirkel 1001 bøker
Etter den store "fadesen" fra i fjor, som resulterte i kun en fullført bok, og to påbegynte hos Lines biblioteks lesesirkel, så forsøker jeg meg igjen. Heldigvis er det flere bøker på den listen i 2013 som jeg allerede har planlagt å lese, så det lover jo bra. Jeg vet at minst 5 av bøkene skal bli lest nemlig...
1. "A Christmas Carol" av Charles Dickens
2. "Faen ta skjebnen" av John Green
3. "Hunger" av Harald Rosenlöw Eeg (lydbok)
4. "Kafka på stranden" av Haruki Murakami
5. "Fuck off I love you" av Lars Mæhle
6. "Until I Die" (Revenants #2) av Amy Plum
FEBRUAR - 6 bøker
7. "Ondskapens hjerte" (Gretchen Lowell #1) av Chelsea Cain (lydbok)
8. "Metro 2033" av Dmitry Glukhovsky
9. "Eighty Days Gul" av Vina Jackson
10. "Rubinrød" av Kerstin Gier
11. "Kunsten å høre hjerteslag" av Jan-Philippe Sendker
12. "Salvadoreña" av Cecilia Samartin (lydbok)
MARS - 8 bøker
13. "Kjærlighet på menyen" av Nicolas Barreau
14. "Blade 1: Spille død" av Tim Bowler
15. "Jellicoe Road" av Melina Marchetta
16. "Den andre siden av gleden" av Seré Prince Halverson
17. "Predikanten" (Hedström #2) av Camilla Läckberg (lydbok)
18. "Gjenspeilt i deg" (Crossfire #2) av Sylvia Day
19. "Dommeren og hans bøddel" av Friedriech Dürrenmatt
20. "Safirblå" av Kerstin Gier
APRIL - 5 bøker
21. "Nu, jävlar" av Heidi Linde (lydbok)
22. "Smaragdgrønn" av Kerstin Gier
23. "Lykkefinneren" av Edward van de Vendel og Anoush Elman
24. "Kvinnen i buret (Avdeling Q#1)" av Jussi Adler-Olsen
25. "Variantene (Variantene #1)" av Robinson Wells
MAI - 6 bøker
26. "Indias datter" av Shilpi Somaya Gowda
27. "Nattens sirkus" av Erin Morgenstern
28. "Svindel og multelikør av Catharina Ingelman-Sundberg
29. "Chain Reaction" av Simone Elkeles
30. "Uhellet" av Friedrich Dürrenmatt
31. "Tilbake til Riverton" av Kate Morton (lydbok)
JUNI - 1 bok
32. "Blade - Nære på (Blade #2)" av Tim Bowler
Jeg gjør et nytt forsøk på å tømme bokhyllen for uleste bøker og fylle den med leste. Jeg har ikke klart det de to siste årene, men i år skal jeg klare det! Jeg går for 30 bøker denne gangen også...
- Ready Player One av Ernest Cline
- Natten til fandens gebursdag av Max Mauser
- Få meg på, for faen av Olaug Nilsen
- Tirsdagsdamene av Monika Peetz
- Moonraker's Bride av Madeleine Brent
Kafka på stranden av Haruki Murakami- To Kill a Mockingbird av Harper Lee
- Flommens år av Margaret Atwood
- War Horse av Michael Morpurgo
- The Help av Kathryn Stockett
- Dårlig karma av David Safier
- A Touch of Dead av Charlaine Harris
- Gone - Mørke krefter av Michale Grant
- Cold Comfort Farm av Stella Gibbons
- Alice I Have Been av Melanie Benjamin
- Harens år av Arto Paaslinna
- 1984 av George Orwell
- Emma av Jane Austen
- Alkymisten av Paulo Coelho
- Øya av Victoria Hislop
- Halvgudene av Mari Moen Holsve
- Cee Cee Honeycutts reddende engler av Beth Hoffman
- Bel Ami av Guy de Maupassant
- Misery av Stephen King
- Det som er mitt av Anne Holt
- Skumring over landskapet av Kazuo Ishiguro
- Slangebæreren av Unni Lindell
- Isprinsessen av Camilla Läckberg
- The No.1 Ladies' Detective Agency av Alexander McCall Smith
- Ta vare på mamma av Shin Kyong-Sook
Siden dystopia er min favorittsjanger, går jeg for denne utfordringen i år også. Jeg klarte kun 8 av 15 i fjor. Siden valget står mellom 5 eller 15, så går jeg for 5 stykker, selv om det sikkert blir flere.
- "Variantene" av Robinson Wells
Jeg fortsetter med mitt forsøk på å lese mer kjente, norske nåtidsforfattere. I 2012 ble det kun Anne B. Ragde og Hans Olav Lahlum. I år skal minst 5 norske forfattere leses...
- "Fuck off I love you" av Lars Mæhle
Lesesirkel 1001 bøker
Etter den store "fadesen" fra i fjor, som resulterte i kun en fullført bok, og to påbegynte hos Lines biblioteks lesesirkel, så forsøker jeg meg igjen. Heldigvis er det flere bøker på den listen i 2013 som jeg allerede har planlagt å lese, så det lover jo bra. Jeg vet at minst 5 av bøkene skal bli lest nemlig...
Kafka på stranden av Haruki Murakami - 27. januar- Storm I juni - Irène Némirovsky - 24. februar
Dommeren og hans bøddel av Friedrich Dürrenmatt - 31. mars- Northanger Abbey - Jane Austen - 28. april
- Det røde rommet - August Strindberg - 26. mai
- To Kill a Mockingbird - Harper Lee - 25. august
- The Handmaids Tale - Margaret Atwood - 27. oktober
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar